1 هزار بازدید گوگل! افزایش رتبه سایت به کمک ورودی گوگل و… . این‌ها از جمله تبلیغاتی هستند که برای فروش خدمات بازدید فیک احتمالا مشاهده‌شان ‌کرده‌اید. اما اگر به فکر خرید آنها هستید، باید بدانید که قرار است کلاه بسیار گشادی سرتان برود! چرا؟ با من همراه باشید تا از 0 تا 100 موضوع را به شما توضیح بدهم.

منظور از ورودی فیک یا خرید ورودی گوگل چیست؟

مخصوصا افرادی مبتدی ممکن است از به کار بردن جمله ورودی گوگل، منظورهای مختلفی داشته باشند. اما به طور رایج، منظور این است که سایت فروشنده خدمات ترافیک فِیک، به کمک ربات‌هایش، از گوگل برای شما بازدید بسازد.

خرید ورودی گوگل

به این ترتیب که نام برند شما یا یک کلمه کلیدی‌تان توسط ربات‌ها در گوگل جستجو شده، سپس ربات‌ها سایت‌تان را در نتایج پیدا کرده و وارد آن شوند.

انگیزه‌ها و دلایل خرید ورودی گوگل

ابتدا اجازه بدهید مهم‌ترین دلایل خرید ورود گوگل را به شما توضیح بدهم، سپس در مورد دیگر نکاتش صحبت کنم.

1_ افزایش رتبه سایت

اولین چیزی که فروشندگان بازدید فیک سایت پیشنهاد می‌کنند به خاطر آن اقدام به خرید بازدید سایت کنید، افزایش رتبه است! اما چطور؟

ببینید، الگوریتم‌های جدید گوگل روی رفتار مخاطبان حساسیت خاصی دارند. به این ترتیب که اگر کاربران در نتایج جستجو از میان سایت‌های مختلف حاضر، روی یک سایت کلیک کرده، وارد آن شده و زمان زیادی در سایت بمانند، می‌فهمند این سایت مستحق رتبه بهتری است. به این ترتیب رتبه‌اش را افزایش می‌دهند. این در حالی است که اصولا چنین رفتاری از طرف کاربران صرفا به دلیل وجود عنوان جذاب، شناخته شده بودن برند سایت مورد نظر و کیفیت محتوایش رخ می‌دهد.

اما سئوکارهای کلاه سیاه سعی می‌کنند به کمک ربات‌ها این رفتار مخاطبان را شبیه‌سازی کرده و گوگل را گول بزنند. راستش را بخواهید این تکنیک تا همین یکی‌دو سال پیش بازدهی به شدت خوبی هم داشت! اما بعد از مدت کوتاهی گوگل متوجه آن شد و اثربخشی‌اش را از بین برد.

2_ کاهش رتبه الکسا (منقضی شده)

در سطح وب ابزاری به اسم الکسا وجود دارد. این ابزار که متعلق به سایت آمازون است، سایت‌های دنیای وب را بر اساس میزان بازدید و محبوبیت‌شان رتبه دهی می‌کند. مثلا الان الکسا می‌گوید محبوب‌ترین سایت ایران، ورزش3 بوده و بعد از آن، آپارات و… قرار دارند.

حالا مثلا اینکه یک فروشگاه اینترنتی رتبه 1 هزار الکسا را داشته باشد، به مخاطبان نشان می‌دهد با یک سایت معتبر روبرو هستند. البته سئوکارها هیچ وقت آن را قبول نداشته و ندارند چراکه به راحتی می‌توان با کارهایی مثل همین خرید بازدید و ورودی گوگل، در آن تقلب کرد و رتبه‌اش را کاهش داد.

حالا بعد از همه اینها، آمازون همین ماه پیش اعلام کرد که دیگر قرار است ابزار الکسا را بازنشسته و آن را از رده خارج کند. بنابراین دیگر حتی برای «کاهش رتبه الکسا» هم نمی‌توانید به سراغ بازدیدهای فیک بروید.

3_ کلاهبرداری از کارفرما در پروژه سئو!

بله، متاسفانه بعضی از متخصصان سئوی سایت و همینطور متخصصان بازاریابی دیجیتال که به کارفرماهای‌شان وعده افزایش بازدید سایت می‌دهند، به کمک خرید ورودی فیک گوگل، آنها را گول می‌زنند. مخصوصا که اصولا آمار این ورودی‌ها در ابزار سرچ کنسول به عنوان کاربر عادی نمایش داده می‌شود و کاملا امکان دارد کارفرما فریب این راهکار را بخورد.

سفارش ورودی گوگل

چرا نباید سفارش ورودی گوگل بدهیم؟

خب، به سراغ بحث بعدی برویم. بیایید ببینیم اصلا چرا نباید به سراغ خرید و سفارش ورودی گوگل برویم؟

1_ هیچ بازدهی مثبتی برای‌تان ندارد

همانطور که بالاتر هم گفتم، صرفا اگر هدف‌تان کلاهبرداری باشد می‌توانید به سراغ خرید بازدید گوگل بروید. در غیر این‌صورت این بازدیدها هیچ بازدهی ندارد! حتی شاید در گذشته می‌توانستید امیدوار باشید که رتبه الکسای‌تان در اثر این بازدیدها کاهش پیدا کند اما امروز همان دلخوشی را هم ندارید.

2_ در صورت اشتباه قطعا به سئوی سایت‌تان آسیب می‌زنید

در همان گذشته هم که سئوکارها از خرید بازدید فیک استفاده کرده و رتبه‌های‌شان را افزایش می‌دادند، در صورت انجام رفتار اشتباه، گوگل جریمه‌شان می‌کرد. این قضیه امروز بیشتر اهمیت دارد چراکه گوگل به شدت هوشمندتر شده. اما منظور از رفتار اشتباه چیست؟

  • مثلا اینکه به ناگهان در یک ماه 5 هزار کاربر از میان این‌همه سایت، صرفا وارد سایت شما شوند،
  • اینکه ip و کشور همه کاربرها یکی باشد،
  • اینکه به‌شکل منظم و قابل پیش‌بینی در نتایج، جستجو می‌کنند،
  • و… .

اینها همه چیزهایی هستند که باعث می‌شوند گوگل راحت متوجه تقلب کردن‌تان بشود.

3_ احتمال دارد حتی در صورت اشتباه نکردن هم آسیب ببینید!

امروز گوگل برای پیدا کردن ربات‌ها و بازدیدهای فیک، الگوریتم‌های دقیق‌تری را به کار گرفته و حتی اگر نکات گفته شده بالا و ادامه مقاله را هم رعایت کنید، احتمال زیادی دارد که جریمه‌تان کند. منظورم همان «پنالتی گوگل» است.

گوگل امروز چطور متوجه فیک بودن بازدیدها می‌شود؟

در ادامه به این موضوع اشاره می‌کنم که گوگل دقیقا با توجه به چه چیزی متوجه می‌شود بازدیدهای‌تان فیک است. اما یکی از مهم‌ترین تغییراتی که گوگل برای مقابله با سئوکارهای حرفه‌ای به وجود آورد، بررسی آمار جستجوی یک کلمه بود! یعنی چه؟

تصور کنید مثلا به طور میانگین یک کلمه در ماه 10 هزار بار جستجو دارد، حالا شما با خرید بازدید فیک روی این کلمه، بازدیدش را ناگهان در ماه به 15 هزار عدد می‌رسانید که این خودش برای گوگل شک‌برانگیز است. بعد از این وقتی اغلب این ربات‌ها روی سایت شما کلیک می‌کنند، گوگل راحت‌تر متوجه این رفتار شک‌برانگیز و ارتباطش با سایت شما شده و احتمال دارد سایت‌تان را پنالتی کند!

در صورت پنالتی شدن، احتمال دارد یا صفحه‌تان ارزشش را از دست بدهد یا به طور کلی روی کلمه کلیدی مورد نظر جریمه شده و دیگر به این راحتی‌ها نتوانید روی آن رتبه بگیرید.

آیا می‌شود از افزایش ورودی گوگل به درستی استفاده کرد؟

راستش را بخواهید، شدن را بله! می‌شود… . اما من پیشنهاد نمی‌کنم. یعنی چه؟ ببینید، امروز سئوکارهای متخصصی که بیشتر از 5/6 سال سابقه کاری دارند، با انجام یک‌سری تکنیک‌ها و کارها، به‌شکل محافظت‌شده از خرید بازدید فیک گوگل استفاده کرده و رتبه سایت‌شان را افزایش می‌دهند.

بخشی از این تکنیک‌ها را می‌توانم در همین مقاله به شما توضیح بدهم و بخشی از آن واقعا نیاز به آموزش در یک دوره آموزشی دارد! اما باز هم پیشنهادم این است که یا به سراغ خرید بازدید نروید یا آن را کاملا با مسئولیت خودتان انجام بدهید؛ چراکه ریسک خیلی بالایی دارد و اغلب مواقع نمی‌توانید از آن نتیجه بگیرید.

نکته: دقت کنید، حتی در بهترین حالت هم این راهکار تکنیکی نیست که بتوانید به کمکش از تمامی راهکارهای سئو گذشته و راحت سایت‌تان را بهینه کنید! در نهایت گوگل از بقیه شاخصه‌ها و فاکتورها هم کمک می‌گیرد و احتمال زیادی دارد که بعد از مدتی دوباره رتبه‌تان را کاهش بدهد.

1_ در موقعیت مناسب بازدید بخرید

اول از همه اینکه در موقعیت مناسب بازدید بخرید. منظورم این است که وقتی سایت‌تان در صفحه 3/4 گوگل یا عقب‌تر است به سراغ بازدید خریدن نروید. چون این خیلی شک‌برانگیز است که ناگهان تعداد زیادی مخاطب برای ورود به سایت شما به صفحه 3 گوگل بروند! بهترین انتخاب، برای زمانی است که سایت‌تان در رتبه‌های بالای صفحه دوم و صفحه اول گوگل قرار دارد.

2_ به آمار دقت کنید

مورد بعدی اینکه حواس‌تان به آمار جستجوی یک کلمه کلیدی باشد. این یعنی اگر یک کلمه در ماه 1 هزار بازدید دارد، شما صرفا با 50 الی 60 بازدید ماهیانه شروع کنید و نه بیشتر.

افزایش بازدید گوگل

3_ طبیعی باشید، طبیعی باشید، طبیعی باشید!

مهم‌ترین اصل در خرید ورودی گوگل، طبیعی بودن است. یعنی چه؟ یعنی مثلا اینکه به طور منظم بازدید نخرید چون رفتار مخاطبان هیچ وقت منظم نیست پس یک روز 10 بازدید، روز بعد 40 بازدید، روز بعد 0 و… . همینطور بعضی از بازدیدها را به سایت رقبا بفرستید تا همه چیز طبیعی باشد.

4_ ناگهان متوقف نشوید

بعد از اینکه کمی سایت‌تان رتبه‌اش بهبود پیدا کرد، ناگهان خرید بازدید را متوقف نکنید چون ممکن است گوگل باز به شما شک کند. انتخاب بهتر این است که به مرور بازدید را کاهش داده و به 0 برسانید.

5_ همه چیز با هم

یادتان باشد یک سایت عادی در عین اینکه بازدید روزانه‌اش در حال افزایش است، آمار انتشار محتوا، بک لینک و… اش هم رشد می‌کند. بنابراین صرفا تمرکز کردن روی بازدید و ورودی، نتیجه‌ای جز شک کردن گوگل نخواهد داشت.

6_ صرفا به فکر رتبه مستقیم نباشید!

یکی از تکنیک‌های جالبی که سئوکارهای باتجربه به کمک بازدید فیک از آن کمک می‌گیرند، جستجوی نام برند مورد نظرشان است! در این تکنیک، سئوکارها روی نام برندشان بازدید می‌خرند.

در واقع هر چه نام برند شما بیشتر جستجو شود، گوگل اعتبار بیشتری برای‌تان در نظر می‌گیرد. همینطور اگر نام برند همراه با نام کلمه کلیدی‌تان جستجو شود هم متوجه خواهد شد که در این کلمه حرفی برای گفتن دارید. (مثلا کلمه طراحی سایت پرتال) پس بهتر است اگر واقعا حاضرید ریسک خرید بازدید فیک را به جان بخرید، روی این موضوع هم کمی تمرکز کنید. البته با رعایت تمامی قوانینی که گفته شد.

کاهش رتبه گوگل

نکته: در این شرایط حتی ممکن است مثل تصویر بالا، نام سایت‌تان با یک کلمه کلیدی هم در پیشنهادات گوگل نمایش داده شود که باعث بیشتر دیده شدن برندتان خواهد شد.

7_ به این نکات ریز هم توجه کنید

در نهایت به این موارد هم توجه کنید:

  • ip ربات‌ها با هم یکی نباشد،
  • مکان جغرافیایی‌شان متفاوت باشد،
  • ترجیحا ربات‌ها از کشورهایی به سایت شما بروند که به طور طبیعی هم از آنها بازدید دارید،
  • بعد از ورود به سایت شما، چند صفحه مختلف را باز کرده و در صفحات بمانند،
  • زمان ماندگاری‌شان مشابه به هم نباشد،
  • و… .

8_ به سراغ خرید ورودی فیک ارزان نروید!

همانطور که تا اینجا هم متوجه شدید، به نظر من خود تصمیم خرید ورودی گوگل به تنهایی کار اشتباهی است. حالا اینکه به سراغ سایت‌های سودجویی بروید که قیمت‌های بسیار پایینی به شما پیشنهاد می‌کنند، همه چیز را چند برابر بدتر می‌کند!

چرا؟ چون در واقع اغلب سایت‌های ارزان‌فروش خدمات بی‌کیفیتی را به شما ارائه داده و ربات‌هایی را به سایت‌تان می‌فرستند که تشخیص رفتارشان برای گوگل مثل آب خوردن است!

روش‌های اصولی و درست افزایش بازدید گوگل چیست؟

اما بعد از همه این نکات، مهم‌ترین روش‌های اصولی «افزایش بازدید و رتبه گوگل» چیست؟ با من همراه باشید:

  • سئوی سایت: سئو کردن سایت به کمک تمامی تکنیک‌هایی که از قبل با آنها آشنا هستید.
  • تبلیغات گوگل: پرداخت هزینه به سیستم تبلیغاتی گوگل برای رتبه گرفتن در نتایج جستجوی کلمات مورد نظر.
  • تولید محتوا: تولید محتوای سئو شده و انتشار منظم، باعث بیشتر دیده شدن صفحات قبلی و افزایش بازدید سایت می‌شود.
  • تبلیغات: تبلیغ کردن در سایت‌های پربازدید یا حتی شبکه‌های اجتماعی با هدف برندسازی و بیشتر شدن جستجوی نام برند.
  • خرید بک لینک: خرید بک لینک‌های باکیفیت (نه هر نوعی) اصولا باعث افزایش رتبه صفحات فعلی‌تان می‌شود.

معایب خرید ورودی گوگل

کلام آخر

به عنوان کلام آخر اگر قرار باشد یک پیشنهاد کوچک به شما بکنم، می‌گویم بهتر است قبل از اجرا کردن تکنیک خرید ورودی گوگل، آن را روی یک سایت تستی، وبلاگ رایگان یا یک مقاله در سایتی غیر از سایت خودتان (مثلا مقاله رپورتاژتان) آزمایش کرده و در صورت نتیجه‌بخش بودن، به سراغ سایت خودتان بروید.

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله ابتدا فهمیدیم که منظور از خرید ورودی گوگل چیست، انگیزه‌های آن را شناختیم و بعد از بررسی معایب فروش ورودی گوگل، با چند نکته در موردش آشنا شدیم. در آخر اگر سوال و نظری دارید در بخش نظرات منتظر شما هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.